SALAMANDER dobývá svět

V roce 1937 se objevuje první sešit s figurkou pro děti – Lurchim. Zatímco dospělí nakupují obuv, dobývá Lurchi a jeho přátelé dětská srdce. V roce 1939 začíná druhá světová válka, ve které ztrácí podnik 26% výrobních kapacit a 50% prodejen. Po roce 1946 se však firma nadechuje k novému rozvoji. Jedním z důležitých kroků byl start výroby dětské obuvi v roce 1949. Brzy poté činí celková roční výroba 7,90 milionu párů, o což se stará 9.900 zaměstnanců. Aby se růst stabilizoval, věnuje se po druhé světové válce společnost Salamander AG i expanzi do zahraničí. Otevírají se nová zastoupení, jako např. v roce 1960 Salamander France a v r. 1969 Salamander in Austria. I tyto aktivity dopomohly k tomu, že v 1967 vyrábí 17.800 zaměstnanců neuvěřitelných 13,5 milionů párů obuvi. Těžké časy jsou však již blízko. V následujících letech na německý trh zaútočí zahraniční výrobci, což vedlo po roce 1971 k velké krizi obuvního průmyslu. O pět let později, v r. 1976, nezastavil pokles odbytu ani prodej více 5 milonů párů obuvi do bývalé NDR, takže počet zaměstnanců klesl v roce 1981 až na 7.566 osob a počet vyrobených párů nepřesáhl v tomto roce 8,0 milionů. Prodejní síť však zcela neporušena krizí rostla dál a ve zmíněném roce 1981 již obsahovala 248 prodejen po celé Evropě.

Válečné škody v sídle firmy, Kornwestheim

Výloha

Děti a Lurchi-horečka

Autobusy Salamander – stále na cestě při představování nové kolekce

Vánoční večírek r. 1960, sídlo firmy, Kornwestheim

Sídlo firmy, Kornwestheim

Otevřenost světu jako tradice